dinsdag 18 juli 2017

Café Tartine (Kortrijk)


Als zelfstandige heb ik af en toe het privilege om mijn werk te combineren met een andere voorliefde van me: eten.

Zo kom ik af en toe verborgen pareltjes tegen. Deze week week was niet anders. Klant B. had me uitgenodigd op een lunchmeeting waarbij zijn keuze viel op het pittoreske "Café Tartine".

Zelf omschrijft uitbaatster Sofie haar knusse zaak als "een nieuw concept waar zuurdesembrood van het huis Poîlane centraal staat. Pure smaken en dagverse producten....Dat proef je! Bij ons kan je terecht voor een lekkere start van de dag, verrassende lunch, verfrissende apero's of zomaar een lekker hapje of drankje op een unieke ligging in het historische stadscentrum van Kortrijk."

Aangenaam zittend in de schaduw van de Sint-Maartenskerk viel B. zijn keuze op de "tartine trinité" (houmous, serrano ham, feta, artisjok, groene olijfjes), terwijl ik opteerde voor "tartine gerookte zalm" (spread van citrus en courgette, gerookte zalm, bieslook , pijpajuin, radijs).



Met een natuurlijke flair bediende de gastvrouw iedereen op zijn wenken. Al snel kregen we elk een mooi gepresenteerd bord voorgeschoteld. Tijdens het eten informeerde ze beleefd na of alles naar wens was. Smakelijk knabbelend konden we dit enkel bevestigen.

Na het nuttigen van een koffietje achteraf, kwamen B. en ikzelf tot de conclusie dat dit een echte aanrader is. Terugkeren zullen we, zoveel is zeker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten