maandag 24 juli 2017

Het is zover: verlof

De laatste maanden werden we naar Belgische normen serieus verwend qua warmte. Reikhalzend keek iedereen dan ook uit naar zijn jaarlijks verlof, hopend dat het weer nog wat aanhield. Helaas is de(het) eerste regenbui(tje) al een feit...

Ideaal moment dus om eens terug te kijken naar het positieve van de voorbije week.

Als enige van ons gezinnetje diende ik mijn wekker nog te plaatsen de eerste dagen. Mijn vakantie ging pas in op onze nationale feestdag.  Mijn lieve meid Sophie kon intussen genieten van haar eerste week verlof waarop de focus vooral (lees: uitsluitend ;-) ) lag op het bezighouden van onze grote vriend Quinten. Schilderen, knutselen, playmobil, LEGO,... alles zag de revue.

Maandag sloot ik samen met Quinten de dag af met een bezoekje aan het zwembad van Heule. Van de kleine glijbaan naar de grote glijbaan, kloppen op het raam van de cafetaria waar mama Sophie haar bezighield - ze is niet echt een waterrat te noemen - plonsen in het rond... Alles behalve zwemmen, want dat kan hij (nog) niet. Maar hij liet het zeker niet aan zijn hartje komen en genoot met volle teugen, net zoals ikzelf.



Na een kort familiebezoekje op de Nationale Feestdag trokken we 's avonds met de fiets naar Lauwe voor summer @ lauwe 2017. Een plaatselijk volksfeest, waar straatanimatie, sfeer, eten en drinken centraal staat. Diverse kleine acts gezien, Quinten die zich uitleefde op een speelbus, een drankje nuttigen samen met mijn doopmeter. Een leuke dag, al waren we misschien wat te vroeg vertrokken... Les geleerd voor volgende keer dus.



Zaterdagmiddag begon het weer wat te keren. Voor de zekerheid kozen we ervoor om een binnenactiviteit te doen. Het werd uiteindelijk een bezoekje aan de Kinepolis Kortrijk, waar de première van Cars3 speelde. En wie ziet er nu niet graag de avonturen van Bliksem McQueen, Takel, en de vele andere? Een prachtige film, goed verhaal, knappe nieuwe personages,... Kortom een aanrader!




Een ideale start van mijn verlof! Denk je ook niet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten