maandag 10 juli 2017

Onthaasten...

Zoals elk weekend reed ik gisteren - zondag - met mijn bompafiets - Sophie haar bewoording voor mijn stadsfiets met "ouderwetse" draagtassen achteraan - om boodschappen. De zon scheen zachtjes. Er stond niets speciaal op de planning. Op een lekker relax tempo ging naar de slager en naar Tom en Virginie van fruitwinkel Vito.

Ik werd onderweg ingehaald door een gepensioneerde fietser die zijn glas - merkbaar aan het geluid die weerklonk bij het passeren - in de container ging gooien. Niet veel later passeerde een gejaagde tiener me, met de oortjes op en de GSM in de hand...

Zelfs op een zondagmorgen leek iedereen gejaagd. Het leven gaat aan een opmerkelijk sneltempo aan ons voorbij en we staan er veel te weinig bij stil. Ook ikzelf maak me er schuldig aan...




De voornaamste reden waarom ik zo relax was lag voornamelijk bij de dag ervoor. Zonder echt hierop voorzien te zijn gingen we met ons gezinnetje uitwaaien in Oostende

Vroeger had ik niet de voorkeur om naar de zee te gaan. Behalve dan in de winterperiode met een temperatuur rond het vriespunt. Nu weet ik het meer en meer te appreciëren.

De auto aan de kant plaatsen was een probleem, waardoor we eerst verder reden naar Middelkerke / Wenduine, om na 16h terug naar Oostende te gaan.

Wandelen, een koffietje, een ijsje voor Quinten, een pannenkoek voor Sophie, een bezoekje aan de Disney zandsculpturen. Het deed me merkbaar deugd na de drukke weken voorafgaand. Het verzette tevens mijn gedachten wat van het geplande medisch onderzoek van aanstaande dinsdag.

Het ontspannen gevoel nam ik dus mee van de kust en is vandaag zelfs nog voelbaar in mijn werkproductiviteit. Boodschap aan mezelf dus. Probeer meer te onthaasten of zorg dat de (werk)druk je niet de baas wordt.

Hebben jullie ook een drukke job? Wat doen jullie om te onthaasten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten