dinsdag 8 augustus 2017

Groene vingers

In november 2014 kochten we ons huis aan de stadsrand van Wevelgem. Ondanks onze woning gelegen is in de nabijheid van de luchthaven en de straat een verbindingsweg is naar het centrum toe, wonen we er heel rustig.

Aan onze nestje grenst een tuin van ongeveer 4,5 meter breed en 50 meter diep. Nog voor de officiƫle akte kregen we van de vorige eigenaar de sleutels om de eerste dozen te verhuizen maar vooral om de wildgroei aan onkruid aan te pakken. Gemakshalve werd geopteerd om de tuin volledig om te spitten en helemaal van gras te voorzien.

Vorig jaar werden we de eentonigheid wat beu en beslisten we om halfweg het gazon een tuinhuis te plaatsen met een overdekt terras. Sedertdien kunnen we bij mooi weer gezellig buiten zitten.




Nu blijkt dat onze grote vriend Quinten nog meer dan genoeg speelgazon beschikbaar heeft, leek het me een aangewezen moment om terug te starten met een moestuin. Bij mijn vorige woning had ik dit immers ook.

Net voor het verlof werd reeds een kleine omheining gezet. Het daar achter liggende stuk werd (reeds gedeeltelijk) omgewoeld tot aarde. Dit weekend brachten we een bezoekje aan AVEVE en werden de eerste aanplantingen gedaan. Naast wat slasoorten (gewone sla en veldsla) werden wintergroenten (prei en bloemkolen) gezet.



Met mijn beperkte ervaring als "boer" hoop ik alsnog een succesje te boeken. Buiten bezig zijn, lekkere verse groenten,... en een vorm van onthaasten.

Vanaf volgend jaar zet ik - reeds wat vroeger in het jaar - meer verschillende soorten. In samenspraak met buurman Gino, die ook over groene vingers beschikt, kan een mooi assortimentje gemaakt worden.

Hebben jullie ook een moestuintje?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten